tisdag 31 augusti 2010

Aaaaatjooo!!!

Idag skiner solen, åtminstone tillfälligtvis. Det är naturligtvis trevligt, men det känns inte som om jag har nån nytta av det.
Förkylningen har slagit till - hårt och skoningslöst. Ögonen rinner, näsan droppar, det går åt näsdukar stora som halva lakan, lakanen blir skrynkliga och.... ja ni vet själva hur det är!
Tvi.
Det enda som är bra, är att inte ens ens värsta belackare kan påstå att man myglar när man ringer och säger att man inte kan komma till möten och träffar. De hör ju hur man låter, om de sen inte riktigt hör vad man försöker säga...
Det här är ett gissel som borde förbjudas i lag... Tänk vilket mänskligt lidande, vilken förödande inverkan det har både på individens och samhällets ekonomi...
Tvi igen.
Jag förstår inte att vetenskapen som har tagit fram så mycket botemedel och vaccin inte kan ha hittat på nånting som utrotar förkylning.
Den som lyckas med det är väl värd Nobelpriset i medicin.

Aaaatjo, aaaatjooo!
Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen märkligt - man kan transplantera både hjärta och lungor men klarar inte av att hitta boten för en förkylning. Jag utgår ifrån att du inte tänker sjunga de närmsta dagarna heller. Hav hopp jag har hört flera som överlevt förkylningar - de var uteslutande kvinnor. 8-)

    SvaraRadera
  2. Tackar. Det låter trösterikt.
    Nää jag är som Jämtgbben, även om han sitter i Åre och fryser och jag ligger i Småland och nyser... Ingen av oss sjunger...

    SvaraRadera
  3. Fast såpa (nåja geleartad) finns i burkar på Coop. Det står rensåpa på den och burken kostar ca 24 kronor. Jag använder den när jag tovar ull och till trasmattor för att det luktar så förtvivlat läckert.Jag har den för nostalgin skull. 8-)

    SvaraRadera
  4. mmm ingenting slår doften av rensåpa när det gäller att skura mattor eller trägolv.

    SvaraRadera