söndag 22 augusti 2010

Jag ska rösta på

det parti som lovar kraftiga rabatter på plasthandskar.

Jag har varit inne på att skaffa mig ett jättelager plasthandskar, men det är heller ingen lösning, eftersom jag har svårt att arbeta med fodral på händerrna, men...

Nu vet jag nämligen vad jag gör hela dagarna - jag tvättar händerna.
Häromdagen fick jag för mig att jag skulle ta reda på vad jag sysslar med - egentligen.
Som en tidstudieman från 60-talet skrev jag upp allt jag gjorde. Det blev en lista som sträckte sig härifrån och från Tjotahejti....
När jag kom fram till att jag hade tvättat händerna 138 gånger gav jag upp. Det var ju uppenbart vart min tid gick.
Det var också uppenbart varför mina händer ser ut som skurmadamernas i min barndom. Röda, nariga och skrynkliga som russin. Ingen handcreme i världen om man så använder Loreal eller Dior eller vad de heter allt, kan återställa mina händer till nånting som det är en fröjd att bli smekt av. Inte ens vanlig Konsum-kräm hjälper...

3 kommentarer:

  1. Jaha är det här du håller till nu för tiden, kul, ska genast läsa lite bakåt!
    Kram på dig från Annica

    SvaraRadera
  2. Trodde min adress skulle synas men jag antar du förstod det var från mig ändå =)

    http://blogg.aftonbladet.se/alltelleringet

    SvaraRadera
  3. Jaa, jag förstod att det var från dig.

    Jag har inte hunnit skriva så där förfärligt mycket ännu, men det lär bli mer.

    SvaraRadera