tisdag 10 augusti 2010

Blåbären väntar

Solen skiner, varubilarna tutar och piper och tvestjärtarna går vaktparad på uteplatsen. Om dem tycker jag inte. Jag drivs till massmord med jämna mellanrum. Anticimex vägrar att befatta sig med eländet och jag har inte lyckats hitta något medel som skrämmer bort dem.
Mitt största bekymmer nu är vad jag ska sätta på mig. Inte för att det spelar nån roll hur jag ser ut i blåbärsskogen, men jag vill inte bli för varm och jag vill inte frysa heller.....
Jag ser fram emot en "heldag" i bland blåbärstuvorna och en läcker måltid - hemmagjorda kroppkakor och rårivna morötter. Min svägerska äger ett sommartorp, en liten historia på ett rum och kök där en gång 7 personer bodde. Det låter otroligt med dagens krav på utrymme. I alla fall ligger det mitt i skogen i en terräng där det är lätt att stapla omkring även för såna personer som jag.
Så idag ska jag verkligen passa på att njuta och ladda batterierna.
Om jag sen bara fick nån annan att rensa bären.....

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. När du ändå är igång och plockar, så plocka gärna några liter till mig också ... är du snäll! =)

    SvaraRadera
  2. Åh norrländsk blåbärskaka med lättvispad grädde. Åh!

    SvaraRadera
  3. mmmmmmmm och blåbärspaj och.... namnam

    SvaraRadera