måndag 16 augusti 2010

Jag vill prata med en människa

och inte med en telefonsvarare.
Jag är grinig idag.
Det har gått inflation i att koppla in dessa manicker och låta dem ta emot samtal från allmänheten.
Vare sig man vill nå sin vårdcentral, försäkringskassa, telia support eller försäkringsbolag möts man av en röst som uppmanar en att göra olika val och trycka olika siffror, trycka in sitt personnummer, sin eventuella personliga kod och f-n och hans moster....
Har man riktig tur kommer man till slut fram till en människa, som kan behandla ens ärende. Annars kommer man till nån som meddelar att detta inte är hans eller hennes bord och hänvisar en nån annastans. I bästa fall kan de tala om vart man ska vända sig.
Många gånger är köerna oändliga och med jämna mellanrum kommer en röst och säger att "vi har fortfarande kö, men vi tar ditt samtal så fort vi kan" eller "du har nummer xxx, kötiden beräknas till en halv miljon minuter, du behåller din plats i kön"
Suck!
Jag vill inte HA det på det här viset längre.

4 kommentarer:

  1. Åhhh .. du är inte ensam om att törsta efter mänsklig kontakt .. efter en dryg veckas tryckande, knappande, röstkommenderande och VÄNTANDE i Telias värdelösa växel, sitter jag utanför garaget med en nyinköpt dongel och bloggar på min laptop!!!

    Service .. är ett bortglömt ord, men BETALT ska dom ha .. oavsett om det handlar om skatter, avgifter eller felaktiga fakturor .. grrrrrrrrrrrrr

    SvaraRadera
  2. Jaa visst är det så man kan flyga i taket!
    Och jag undrar hur mycket det kostar en när man ska sitta och vänta - ja, förutom tid och tålamod då....

    SvaraRadera
  3. Men Codliver så RETRO du är - du blir snart modern med det tyckandet. Jag blir vansinnig på att höra : Tryck ett om du vill prata med potatismannen,2 om det är köttmannen och 3 för..... När man tryckt 1 då kommer nästa fråga: Vill du prata med den blonde tryck 1 och den mörkhårige tryck 2.... När du tryckt för blondinen så fortsätter det med :Vill du prata med den yngre blondinen tryck 1, den äldre tryck 2...... Då kastar jag telefonen ut genom fönstret och tar något lugnande. If spelar Clair de Lune under väntetiden - den avskyr jag också numer.Vanliga telefonister är tyvärr en utrotnigshotad art - om de inte är utrotade redan

    SvaraRadera
  4. Visst krävs det en ängels tålamod och ett helgons personlighet för att stå ut ed detta.
    Och jag har varken eller....

    Pausmusiken glömde jag. Den är också ett djävulens påvund. Jag har alltid gillat Clair de Lune tidigare Det var ett tag sen jag hade ärende till If, och nu hoppas jag ju att det dröjer.
    Det ÄR som upplagt för en säck sobril.

    SvaraRadera