onsdag 15 september 2010

Morsning, morsning alla glada..

Ja, alla andra också för den delen.
Det är (blir?) en förtjusande dag idag.
Ute öser regnet ner, men vad gör det när man har sol inombords?
Jag hörde en gång en som sa, att livet, det är det som pågår inom en...
Möjligt att han har rätt..
Inte vet jag, varför jag är så glad idag, men livet går sina egna vägar och
jag har för länge sen upptäckt att naturens lagar och jag inte har samma
kurs alltid. Det kan möjligen bero på att det är förhöst och inte så varmt, härlig luft, o.s.v.

Efter en totalt genomvakad natt, när jag inte lyckades somna och en gårdag som gick i  180 knutar, skulle jag SOVA, SOVA, SOVA ut idag på morgonen. Jag hade röjt förmiddan fri, jaa från annat än de dagliga rutinerna med mat och disk och plock som man aldrig slipper undan.
Och så vaknar jag halv 6 och är PIGG.

Tja. Det hade i alla fall det goda med sig att jag kan tvätta. Som genom ett under var det ledigt i tvättstugan på förmiddagen. Jag kom mig för att lägga upp ett par  jeans som jag ärvt efter min dotter och som har legat och glott förebrående på mig från syhörnan en längre tid. Så nu är Sverige räddat och jag har nåt att sätta på mig så jag kan gå ut i fortsättningen också.
Det är bra.

Med ett schema så späckat som mitt, skulle jag behöva låna ett par dagar av nån. Idag är det symöte. I måndags var det ett annat möte, plus en massa ärenden. I går var det valarbete och samammanträde i en annan förening. I morgon är det valarbete och sånggrupp. Däremellan ska jag försöka klämma in ett besök hos min 97-årige bekant som jag hälsar på genom besöksverksamheten. På fredag skulle det ha varit min lediga dag, men det sket sig det också, det blir nya möten.

Men det är kul när det rör sig och jag är tacksam att jag är i det skicket att jag kan stiga upp på morgonarna och delta i allt det här.

Nu ska jag plocka ihop några kassar med kläder som ska till Metodistkyrkans insamling för Litauen. Jag har gett upp förhoppningarna om att inom rimlig tid gå ner 10 kilo.

Ha en bra dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar