tisdag 14 september 2010

Men djävlar!

Ursäkta rubriken, men det var min spontana reaktion när jag läste följande notis.

Anhölls för våldtäkt på tvååring


http://www.aftonbladet.se/senastenytt/tt...

Jag begriper inte hur sånt här kan hända. Jag förstår inte vad det ska
vara för nöje eller njutning att ge sig på en liten tvååring. Jag förstår inte hur
dessa män fungerar.

Hur kan det hända och hur får man stopp på det?

Den vrede och avsky, det äckel och den förtvivlan och maktlöshet
man känner inför såna här illdåd känner inga gränser.

2 kommentarer:

  1. Jag känner saker jag inte vill känna mot någon - spontant skulle jag vilja vråla :Slå ihjäl den djävel! Alternativt skulle jag nog kunna mörda honom själv.Våra barn skall alltid vara orörbara och det skall de vara i alla lägen och de måste skyddas.

    SvaraRadera
  2. Jaa, det gör jag också. Samtidigt tycker jag det är för lindrigt att bara slå ihjäl den djäveln. Det finns inga straff som är tillräckliga för sånt där.

    SvaraRadera