måndag 3 januari 2011

I skick som ny

- nästan i alla fall - kastar jag mig över det nya året som om det vore en gigantisk portion med fläsklägg och rotomos eller varför inte ris á la Malta som är så underbart, en ack så förbjudet.

Det är spännande med ett nytt år, ett oskrivet blad, som ett orört snötäcke.
För övrigt lovar just väderlekstjänsten mer snö i morgon och över Trettonde dagen. Det är gott om snö i år vill jag lova och halt som bara den. Komunen gör vad den kan för att röja och göra gatorna framkomliga. Vid min promenad idag hittade jag en 8-10 sandkorn. Det är bra. Eftersom jag dessutom har min Karl-Oskar till hjälp och stöd tar jag mig ganska lätt fram.

Eftersom jag efter en bedrövlig höst med flera sjukhusvistelser känner mig nästan i skick som ny, har jag blivit odrägligt positiv och vägrar att se annat än i ljusa färger.

Det kan kanske förklara att jag hos vår second handbutik köpte nya tapeter idag - ljusa tapeter i nån sorts rosa/lila/grå färg. Låter hemskt, men jag tycker de är snygga.

Så nu gäller det bara att samla ihop frivilliga för att få upp dem.
Har man inte arbete så ställer man så man får!! En gammal sanning som lever kvar.

Ha det!

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

  1. Sätt upp tapeterna med häftstift - du vet aldrig när du får för dig att byta boende och det vore väl tråkigt att lämna tapeterna kvar nu när du fått tag i så snygga.

    SvaraRadera
  2. Underbar idé! Tack för tipset!
    Med min fallenhet för att flytta är det inte säkert att det här blir sista anhallten och man vill ju gärna ha med sig sånt man tycker om.

    SvaraRadera