fredag 22 oktober 2010

Nej se det snöar....

Snart är det jul.... Det måste det vara, för nu är "hela världen" vit.
Det var säkert många som inte trodde sina ögon i går morse. Över gräsmattor som dagen före faktiskt var grönare än i somras, låg ett mjukt vitt snötäcke.
Det var inte utan att Codliver fick lite julkänsla. Jag tycker det är snyggt med snö. Jaa, det ÄR lite tidigt när det kommer i mitten av oktober, men snyggt är det lika fullt.
Bor man sen i lägenhet och slipper skotta och inte behöver sopa bil och skrapa rutor och vara ute efter vägarna och fara, då kan man kosta på sig att njuta.
Det var en skön promenad på torsdagsförmiddagen, solen försökte skina, luften var klar och de knarrade lite under skosulorna.
Jag hade tänkt att lägga in ett bildbevis, men jag vet inte hur man gör, så ni får tro mig på mitt ord.
Fast det där var i går. Idag har temperaturen krupit upp över nollan och ett deprimerande småregn förstör alltihop.

Ha en bra dag ändå.
Det tänker jag ha.

2 kommentarer:

  1. Snön ligger kvar sedan igår här, såhär tidigt har det inte snöat förr under de 10 år jag bott här nere. Läste nånstans att i Härjedalen var det 11 minus idag, burr, det är för tidigt t om där.

    BS Tack !
    Lite bättre är det, men känner av det låga blodtrycket och är lite småyr i skallen med. Men det kan jag stå ut med. Läkaren vill jag ska dricka Oralyt ( vätskeersättning) varje dag och nu får jag mäta stomiflödet i 2 dygn med. Tar nu Kodeinfosfat mot flödet och det har lugnat sig något så det är bra.

    Hoppas du mår bra med !

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jo, tack. Nu mår jag bra igen. Har kvicknat till efter en envis förkylning. Jag HATAR förkylningar.

    Snön försvann ju som sagt och nu är det det vanliga höstregnet och fukten som råder igen.

    Ha det så gott du kan!
    Kram/Codliver

    SvaraRadera